måndag 29 april 2013

Tomaterna växer sakta men säkert inne .....

Det händer inte så mycket på odlingsfronten här hos mig pga av mycket värk i kroppen.
Det skulle behövas grävas i trädgårdslandet o i pallkragarna o fyllas på med jord.
Stefan står för grävandet o jag får sådd av grönsakerna.
Men idag blåser det storm ute o Stefan har inte tid till trädgårdsjobb. Men kanske lika bra det eftersom jag inte ska anstränga mig så mycket .
Tomaterna står på tillväxt fortfarande inne.
Törs inte ta ut dom i växthuset än för jag litar inte på natttemperaturen. Dom har det bättre inne i goa husvärmen.
Jag har sått tomaterna väldigt sent så dom är inte så stora än men dom hinner nog växa till sig. Annars blir det skörd till jul ;)
Jag har ett brätte som jag 'öste' på ganska mycke frön på märker jag nu.
Jag blev trött o lat när jag fyllt krukor o sått köpefröna så när jag skulle så mina egna tagna frön från gul tomat o då blev det ett brätte jord o på med frön. Det är lite trångt nu för dom stackarna. Tomatskog !
Det är hög tid för att skola om dom oxå.
Måste be om hjälp med jorden, eftersom värken i nacken o axlar inte vill ge sig riktigt.
Jag har inte tid att ha ont , det är ju vår.
Nog med negativt .
Planterade i penseer i krukor i växthuset häromdagen.
Det är så mysigt att ha vårblommor att njuta av när jag sitter o dricker mitt kaffe i växthuset. Det ger så mycket energi <3
Det har hänt en del i trädgården o rabatterna . Har fotat lite vackra vårblommor som jag vill dokumentera här.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar