onsdag 17 april 2013

Jag krattade sönder krattan visst :D

När jag dammsuger av det värsta i kök, hall o vardagsrum , med laddningsbara dammsugaren , brukar laddningen ta slut lagom när dom rummen är klara. Jag tycker det är helt okej att jag måste ställa tillbaka den på laddning då . För fortsätter jag att städa när jag har kommit igång så får jag värk efteråt.
Likadant är det när jag är ute i trädgården o donar. Jag har väldigt svårt att avbryta när jag väl kommit igång.
Jag gick ut med tanken på att bara inspektera hur långt våren kommit. Men hur fint är det när dom efterlängtade vårblommorna får tränga sig upp bland förra årets växter som vissnat ner o ligger o täcker hela rabatten. O alla tusen blöda löv som täcker jorden. Dom har gjort sitt nu. Bättre att placera dom i komposten nu.
Det slutade med att jag krattade dom två entrérabatterna vi har på framsidan o lite på gräsmattan där alla vackra Scilla är på väg upp. Bäst att kratta där innan blomningen är i full gång.
Rätt som det va så gick krattan i tre delar .
Jag står o skrattar för mig själv , jag skulle alltså inte kratta mer idag. Någon ville inte att jag skulle ta ut mig helt o få värk. ' Lika bra att knäcka krattan så hon inte kan fortsätta !!! '
Har jag en skyddsängel vid min sida kanske <3
Nu sitter jag snällt i soffan med värmedyna på ryggen , uppvärmd riskudde på nacke o axlar o så har jag smörjt in mig med Arnica salva för värken ( för den finns där , jag erkänner ) .
Men jag känner mig jättenöjd inombords när jag ser mina krattade rabatter o alla vårblommor som är på gång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar