tisdag 9 april 2013

Nu är gurka , melon , pepino , squash o lite till sått.

Nu äntligen har jag fått ner mina frön i jord. Värkande kropp har satt käppar i hjulet för mina planer om att så. Fick ont efter att jag krukat jord o sått tomaterna i växthuset förra veckan .
Jag har sått Tomatpaprika 'Alexander' , Melon 'Emir' , Pepino , Sommarsquash , Växthusgurka o Frilandsgurka. Sen hittade jag egna tagna frön från förra årets tomat 'Monzana' som jag sådde. Hoppas att dom tar sig .
Sen fick det inte rum med fler frön. Ska fylla andra såkärl för sådd av bl.a. Purjo , sparris o blommor. Fortsättning en annan dag med sådd. Svårt men ett måste när man får värk av det man skulle vilja göra hela dagarna.
Ska ut i växthuset nu o placera ut sändaren till väderstationen så kan jag ha koll på kvälls- o natttemperaturen . Svårt att veta om värmefläkten sköter sig när det är minusgrader om nätterna. Vid 6tiden i morse va det 8 minus så undra hur kallt det är mitt i natten. Brr , varmare nätter tack.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar