onsdag 24 april 2013

Jag vet att jag inte borde men .......

Jag känner mig så instängd att vara inne så jag måste ut i trädgården . O då är det svårt att låta bli eftersom det finns så mycke att göra. Men jag gallrar i listan 'måste göra' . En del saker som att klippa ner perenner o kratta i rabatterna där det börjat grönska måste jag göra själv. Om jag tex vill ha krokusen kvar o inte bortkrattad . Men saker som att kratta löv från andra ställen får Stefan ta. O jag känner ingen panik om det dröjer , men i rabatterna som vårlökarna kommer o det börjar växa o grönska måste befrias från förra årets växtlighet.
Så det blev en rabatt på baksidan som fick min kärlek idag. Jag vet att jag inte borde ta tag i något trädgårdsarbete just nu när jag har värk i kroppen men men ;)
Det värker i nacken rejält nu men jag känner mig väl till mods inombords <3
Synd att det blåser orkan ute annars hade jag suttit ute med kaffekoppen istället för i soffan.
Det va kononfint väder i söndags men sen har det blås med både regn o sol dom senaste dagarna .
Har fotat lite vårfint i trädgården som jag gärna vill dela med mig av. Bl.a. Dillpion som är på gång , en förvånad trädgårdstomte -'Redan vår' , vackra vårblommor :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar