måndag 15 april 2013

Regn o rusk ute men våren är äntligen på g

Det finns fortfarande snö på en rabatt o på ena gräsmattan på framsidan , men snart är det vår i hela trädgården . Skulle gärna vilja ut o kratta bort alla kladdiga bruna löv som ligger kvar sen höstas. Blää vad tråkigt det ser ut just nu. Men jag har för ont för att kratta så det får ligga kvar tills jag får hjälp med det.
Går hellre o kollar på mina sådder som det börjar hända lite i äntligen. Det är glädje det <3 Det första gröna som tränger bort jorden för att räta upp sig , liknande en kutryggad människa som rätar upp sig.
Gurka o melon är först på gång. Tittar förbrilt efter pepino men den syns inga tecken på än.
Tankar på hur växthuset ska få fler odlingsalternativ börjar komma. Två pallkragar räcker inte ;) Helst skulle jag vilja få tag i halvpallar o ställa in. Men det kanske blir stora krukor i år att utöka med. Ska isåfall kosta på mig sån där rund skateboard till krukorna så jag kan få upp dom från golvnivån o kan flytta krukorna enkelt. Har tyvärr både myror o gråsuggor som älskar allt som står direkt på stenplattorna.
Är lite sugen på att plantera vindruva i växthuset men frågan är om jag vågar den kanske växer o knakar o tar över hela växthuset. Men det vore härligt att kunna plocka egna vindruvor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar