fredag 5 april 2013

Ljusterapi i växthuset

Att ljus kan vara så positivt härligt i vintermörkret. Man kanske ska hänga upp ljusslingor i hela trädgården på hösten . Det slutar kanske i att flygplanen tror att det är en landningsbana :)
Nu har jag faktiskt kopplat ur belysningen när jag satte in fläkten som vakar som en ängel över sådden på nätterna .
Än så länge är det bara tomatsådd men det ska sås mer vartefter. Har bara lite värk i nacken som hindrar mig i mina planer.
Jag har dragit länge på att så för att inspirationen har inte kommit pga denna långdragna vinter. Nu sår jag tomaterna i växthuset istället för inne som jag brukar. Dom brukar dra iväg o bli så rangliga. Nu hoppas jag att dom får lite retadering nattetid o blir så där perfekta plantor.
Har sparrisfrön som jag ska så. Spännande :) Det dröjer ju ett par år innan jag kan skörda så jag ska köpa färdiga plantor oxå är planen.
Hoppas att helgen blir lika solig o härlig som dom senaste dagarna varit. Bort med all snö som ligger kvar på tomten är önskemålet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar