söndag 21 april 2013

Nu är växthuset renare o pallkragarna fyllda

Fick hjälp med tvättning av växthuset med högtryck av sambon idag. Så nu är det redo för utplantering av grönsaker när dom växt till sig färdigt.
Först så krånglade högtrycken så jag trodde inte det skulle bli någon tvätt av.
En ny packning så fungera den bättre.
Sen ändra vi om pallkragarna o fyllde på med jord från varmkomposten. Mumma för den kommande sådden.
Önskar att tiden stod stilla när jag äntligen får hjälp av Stefan med olika saker som behövs göras i trädgården. I morgon åker han till jobbet igen. Varför kan inte helgen vara längre.
Grannarna har eldat hela dagen men jag lägger löv mm på komposten hellre .
Varför elda upp det som kan bli jord ?
Sådde förresten mina sparrisfrön idag. Om några år ska skörda sparris :) Har tanken på att köpa plantor oxå så jag kan skörda tidigare .
Köpte penseer igår men dom blev inte planterade som planerat. Det är lagom att pyssla med i veckan.
Hoppas att det fortsätter vara lika fint väder i veckan som det har varit idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar