onsdag 6 april 2016

Projekt på gång i växthuset






Allt började med att jag såg en video där  en odlare visade sitt experiment . 
Eftersom det fanns ett antal petflaskor hemma så måste jag oxå testa . 
Har gått o planerat o tänkt länge nu , så igår lockade sol o värme mig ut i växthuset . 





Klippa klippa klippa o fylla med jord, 
Tur att det finns en hel pallkrage med jord som ska tömmas. 
Go jord som det är påfyllt med bokashikompost genom åren. 
Vattnade även ner EM nu för ett par veckor sen. 
Mycket bättre jord än den man köper på påse . 





Men här tog projektet tvärstopp , suck. 
Måste ha karlns hjälp att fixa till antingen en hel skiva att lägga på lastpallen eller lägga dit extrabrädor. 
Det gick inte att få 'flaskorna' att stå stadigt när jag ska fortsätta ställa ut . 



Fortsättning följer en annan dag. 
Men det va nog bäst med en paus för det värker i kroppen idag efter gårdagens sysslor tyvärr. 



Igår sken solen o det va jättevarmt att va ute i växthuset. 
Idag regnar det o blåser så jag håller mig inne o kurerar kroppen . 

Vill ni se vad detta projekt ska bli så får ni hålla utkik efter min blogg o se fortsättningen framöver 😉. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar