torsdag 21 april 2016

Lite sådd av blommor i växthuset


Sitter o njuter av att solen värmer växthuset . 
Molly behövde va ute ett tag o eftersom hon inte får vara själv på lina ute nu med tanke på för intresserade hanhundar just denna vecka så följer jag med ut o bevakar. 
Hon är kopplad på långlina medans jag jan sitta i växthuset o så lite. 
Solen strålar just nu men det kan nog vända när som helst ser det ut som . 
Aprilväder . 


Det blev först att flytta alla brätten med grönsaksplantor från hyllorna . 
Finns det hjärterum så ................



akuta lösningar ............




Önskar att jag hade ett par hyllor till just nu . 


Kanske får investera i några hyllor till från Ikea . Jag är jättenöjd med dom. 
Skulle kunna ställa ut dom utanför växthuset när alla tomater , paprika , gurka mm ska ha platser att växa på. 



Jag har laddat med äggkartonger att så i . 
Tänkte att det kunde fungera att klippa eller bryta bort sektioner när plantorna ska planteras ut i rabatterna . Kartongen förmultnar fort. 


Nummerlappar o block att skriva i ,smidigast så slipper jag skriva hela namnettiketterna. 


O det skulle va tusan om jag inte skulle få stockrosor nu . 
Har köpt o bytt till mig mixade färger o speciella färger . 
Jag vill så gärna ha svarta stockrosor . 
Håller tummarna nu att dom tillbytta fröerna är okej. 


Nu måste jag peta ner några andra frön för solen har gått i moln o det blir kyligt snabbt. Det blåser ute. 

Mina tomater mår jättebra nu men jag bävar för nästa vecka . 
SMHI visar 6-7 grader o snö en dag . Bläää. 
Tur jag har fläkten i växthuset. 


Tomatsådden går oxå bra . 

Det här är grön terapi ❤️
Jag mår så bra i själen att pillra med fröer o se att det växer ❣



 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar