lördag 9 april 2016

Hoppas på änglavakt i växthuset



Hur dum o slö får man va 😡 Arg på mig själv nu på morgonen. 
-1,3 grader o frost på gräset 😩
Jag som har växthusfläkten står kvar i hallen 😱 o vad gör den för nytta där när tomatplantorna troligtvis fryser i växthuset 😭
Ja ja får väll skylla mig själv om tomatplantorna är skadade nu . Men väldigt klantigt gjort , suck. 
Visserligen va det ett experiment med överlevande sticklingar från i höstas men ändå 😬
Det har varit mysigt varmt i växthuset på kvällarna hittills även när det varit blåsigt om dagarna. 
Det är ett kanalplast växthus jag har så det håller ett par grader upp mot för termometern o tomaterna har ett skyddstält av kraftig vit markduk men skulle nog behövt fleecefilten o värmefläkt i natt 😢
Vågar inte öppna växthuset o släppa in kylan nu . Förlitar mig på att solen värmer upp växthuset nu igen o håller tummarna 😬

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar