måndag 18 april 2016

Härmed inviger jag våren .............

....,,,, med en romantisk shabby chic terapihörna i trädgården. 



Jag brukar sätta upp en tvättlina o hänga upp ett gammalt lakarn o spetsgardinen. 
Lite insynsskydd mot grannen , men i år utökade jag med en tvättlina till så det blir en hörna . 
Behöver besöka loppisen för att handla gamla lakarn o dukar så jag kan hänga lite mer på lina två . Nu blev det två tygstycken o en linneduk. 








Jag gillar när dom vita hinkarna rostar o nästan faller sönder . Ihop med våran slitna bod passar dom bra in. 
Som att dom stått där länge o rostat sönder medans vedboden blivit vindbiten o sliten. 




Under boden har jag troligtvis en igelkott bor . Så jag får tänka mig för att inte ställa för igelkottens entréhål. 
Vi har ju trädgårdskomposten bredvid boden så igelkotten trivs nog bra. 



Här ska jag sitta i sommar o njuta med en kopp kaffe o förhoppningsvis så har jordgubbsplantorna vuxit till sig i emaljfatet . 



Fuskar lite med ett sommarfoto på boden.
Det finns en renoveringsplan för denna bod. Ett nytt tak är ett måste o sen blir det lite mer förändring . 
Förändringen kommer sammanknyta växthuset med min nyskapande terapihörna . Eller rättare sagt tillhöra terapidelen . 


Här är förra årets tvättlina. 
Längtar efter grönskan på träden. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar