måndag 28 november 2016

Nu fattas det bara nät och några reglar till för stöttning.



Det börjar likna en rastgård nu . 
Lite mer färg , andra strykningen , några reglar intill hönshuset , några stöttande snedslår , en dörr ska byggas ihop och nätet , sen är det inflyttning. 

Ja just det , luckor till fönsterna och en ramp för ut och ingång oxå . 
Sen är småfix inne i hönshuset som att skruva upp sittpinnar och lite inredningsfix med reden mm. 
Längtar . 

Det har tagit lite tid och vi har inte kommit så långt som vi tänkt . Men så är livet . 
Jag kan inte vara med i projektet som jag vill egentligen pga värk och protesterande kropp . Jag skulle gärna tänka mig att gräva , såga , skruva , spika mm . 
Nu är jag med och hjälper till att hålla och bara det kan ställa till värk ibland. 
Lite målning har jag gjort för att det är roligt att måla men jag har tyvärr fått 'straffet' efteråt med ökad värk. 
Nu har Stefan alla arbetsuppgifter själv och allt runt omkring . Jobb , träningar , skjutsande mm . 
Så ja , det har dragit ut på tiden för renoveringen av boden och byggandet av hönsgården men nu är vi snart i mål med projektet. 
Snart är det inflyttningsklart för mina sex höns . 
Och jag längtar redan till i vår när jag kan plantera vinbärsbuskar och annat grönt mot rastgården . 
Lite grönska som hönsen får skugga av , får knapra på genom nätet och att det ska grönska fint mot rastgården . 
Vinbärsbuskar kommer nog stortrivas där i soligt läge . 




Vi har haft inspektion av bygget . 
Antingen är det våran Alice som balanserat på markregeln eller så är det någon annan katt på besök. 



Det börjar skymma så tidig på dagarna fastän det finns så många timmar kvar att fortsätta med bygget. 
Jag fick stå och lysa med ficklampa när Stefan skruvade dit sista snedslåerna igår. 





Men snedslåerna sitter på plats nu iallafall . 
Fotot taget idag när det går att fota igen i dagsljus . 


Snart mina brudar ska ni få ett större hus och en större rastgård med ståhöjd för matte . Då ni , då kommer matte in i rastgården och då ska det bli umgåsterapi för alla brudar . Även för dom vita dramaqueen som inte vågar va kvar nu i bo-delen när jag öppnar locket för att fylla på foder och vatten mm . 
Dom bruna är kvar och är nyfikna på vad jag gör men dom vita springer ut helt förskräckta . 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar