tisdag 13 december 2016

Trädgården i vinterskrud




Det blev vackert i trädgården när det kom lite snö. 



Dom rostiga planteringsburkarna stod kvar ute på trädgårdsbordet utanför växthuset . 





Formade några nerblåsta björkgrenar till ett slarvigt hjärta i höstas . Nu hänger den på växthusgaveln. 



Hängde tillfälligt upp ljusnätet över reglarna till hönsrastgården. 
Får ta ner det när vi ska fästa fast hönsnätet vartefter. 





Har lagt in tegelpannor för att se om det blev bra som skydd på hönsredet. 
Det är nog lättare att göra rent tegelpannorna än möbeln om dom pruttiruttar lite här och där. 



Vi har limmat ihop panel för att snickra fönsterluckor av till hönshuset. 
Nu behövs lite färg innan gångjärnen kan monteras. 
Jag talar om hur dom ska se ut och Stefan får utföra snickerijobbet . 
Köpte svarta 'gjutjärns'liknande gångjärn. 
Det ska monteras liknande på dörren oxå och sen vill jag hitta ett gammalt svart handtag . 




Än så länge bor mina busfrön i tillfälliga boendet . Men snart är det inflyttning . 
Lite småfix kvar . 





Ute är trädgårdslandet täckt med snö . 
Det blir vackra mönster. 







Sen blev jag lite odlingssugen och petade  ner några tomatfröer . 
Det är en låg tomatsort dom går att odla inne i kruka. 
Den ska omplanteras och få växtbelysning . 



Ute i växthuset har jag sått vintersallad som tagit sig riktigt bra . 




Sen finns det en hel del annat som är vintersått och flertal krukor som övervintras i växthuset. 
Det är rätt fullt på golvnivån . 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar