onsdag 25 maj 2016

Små ynkliga tomatplantor får chansen


Har planterat dom största av plantorna som har varit drabbade av sorgmyggor i planteringssäckarna nu. 
Bära eller brista 😬

Upptäckte idag att jag har påhälsning av sorgmyggor i växthuset oxå så då jan jag lika bra plantera ut . 

Får hoppas på att sorgmyggorna fastnar antingen i spindelnäten jag låter småspindlsrna ha i växthuset eller fastna på gula klisterlapparna . 
Gul flagg i växthuset nu 😜


Jag va tvungen att gå ut i växthuset idag och skingra tankarna och ha något att göra trots att hela kroppen värker . 
Jag kan inte sitta inne och grubbla på alla  bekymmer med myndigheterna just nu . 
Fk , Af och a-kassan , allt är kaos . Och handläggaren på Af är inte anträffbar och har inte ringt upp mig trots flera meddelanden senaste veckorna . 
När man står i växthuset och smågråter samtidigt som man planterar då är det något som är fel . 
Det är ingen på myndigheterna som förstår det , och inte läkaren heller har det visat sig. 
Det är bara tomaterplantorna , gurkplantorna mm som får mig på bättre tankar just nu. 
Familjemedlemmarna är inte hemma än. 
Jag är glad att ha en stor familj som ger mig styrka , stöd och kärlek ❤️

Nu blir det fotobombning på planterade tomatplantor så jag har dokumenterat vilka sorter som är planterade i år. 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar