tisdag 16 januari 2018

Mer frön på posten idag , hihi .

Jaha , då kom det två kuvert fröer med posten idag . En frökedja med chili och paprikafröer och ett kuvert beställda fröer från Impecta . 
Det är inte det första kuvertet från Impecta precis , haha. Ett kom härom veckan med beställningen av blommor och grönsaker men sen kom erbjudandet 3 för 2 på blommor för förkultivering och då va jag tvungen att beställa dom blommorna jag avstod från innan pga priset . 
Och så blev det några grönsaksfröer förstås . 


 

Jag sådde röda och vita pelargoner den 12 januari och dom grodde på två dagar i badrummet med golvvärme.
Måste plantera om dom snabbt nu och ge dom växtbelysning för dom har sträckt sig lite för mycket efter ljus nu . 
Sen kom det hem två sorters pelargonfrön och tre sorters petunia så det blir nog sådd och omplantering imorgon . 




Jag använder frukt och grönsaksaskar att så i så fungerar dom som små växthus . 
Kötttråg av plast sparar jag också till bredsådd av grönsaker och blommor . 
Jag gör hål i dom så det inte blir för blött i dom när jag sår i dom i växthuset . 
Inne använder jag plasttrågen till att ställa odlingskrukor i osv . 
Förra årets återanvändning av plasttrågen . 
Odlade sallad inne under växtbelysning och sen placerade jag ut trågen fulla med sallad att skörda bredvid matbordet . 




Trågen är perfekta att ställa papperskrukorna på . 




Vi köper storpack med köttfärs och kött så trågen är stora och bra . 

Nu längtar jag efter att så ute i växthuset . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar