fredag 26 januari 2018

Chilisådd med handskar



Några tillbytta chilisorter och en köpt fröpåse blev sådda häromdagen  
Och denna gång tog jag på mig plasthandskar . Förra gången jag sådde några chilifrön kände jag av att jag hade pillrat med chilifrön även när jag tvättat händerna flertal gånger . 
Tog det säkra före det osäkra denna gång och tog handskar . 








Igår på dagen va jag ute i växthuset och sådde penséer och stockrosor . 
Sen fyllde jag upp några  pluggbrätten och brätten för bredsådd . Skönt att förbereda lite för framtida sådd. 
En termosmugg kaffe fick följa med ut . 









Sen gick jag ut efter middagen och flyttade in plåthyllorna som jag hade ståendes bakom växthuset . 
Jag har haft höst och vintersådder på hyllorna förra vintern men nu vill jag ha hyllorna inne i växthuset istället . 





När hyllan kom in i växthuset kunde jag plocka in alla pluggbrätten , krukor och tråg så det blev lite överskådlig ordning på allt . 




Eftersom det va bevattningsförbud i somras så blev det inte att jag spolade av brätten , krukor mm . Så det ser lite skitigt ut men dom uppfyller sitt syfte iallafall trots lite smuts. 






Jag diskar ur alla kötttråg och sparar dom . Perfekta att bredså i och att ställa krukor i . 
Sparar även alla frukt och grönsaksaskar och sår i . Perfekta små miniväxthus . 





Idag har jag sått lite perenner i växthuset . Lavendel på såband och lite andra perenner . 
Fortsätter en annan dag med perennsådd . 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar