tisdag 3 juni 2014

Ros & en vild vitlök , hur ska det sluta


Rosen börjar bli omringad av bl.a. Vild vitlök , Ormlök , Trädgårdssyra. Kan Gode Henrik hålla ordning i pallkragen ? 

Ja , rosen är bara planterad i pallkragen profisoriskt för övervintring o har inte blivit flyttad än. 
Den ska klättra i ett äppelträd är tanken. 

Skapa detta foto med text inlagt för att ha koll själv på sorterna. Har skrivit träskyltar men det finns risk att dom kommer bort. Har ju en nyfiken hund dom ska va med i planteringarna ibland. 

Vi människor har gröna fingrar men min hund har gröna tassar eller rättare sagt ben ;) 


Jag har så mycket jag vill göra nu . Ska inte skriva att jag måste göra , för det är väll inget måste. 
Jag har 'värk-i-kroppen'dagar , igår o även idag så det står still just nu. 
Men det kommer bättre dagar. 

Jag gör arbetsträning nu en period o det påverkar väldigt mycket tyvärr. 
Jag vill mer än vad kroppen vill :( 

Några saker som väntar på att bli gjorda är bl.a. att plantera ner Jordmandeln som är förkultiverade inne. 


Sen finns det ett antal tomat , paprika , gurka , squash , melon mm som oxå väntar på utplantering . 
Ingen panik !! 
Alla ska få min uppmärksamhet o kärlek . 
Ett par plantor per dag så blir det inte så påfrestande förhoppningsvis. 
Ska be om hjälp att fylla upp krukor o hinkar med jord så jag inte behöver ta det tunga. 


En tomat som växt så det knakar o blommor på gång. En italiensk tomat som jag bytte till mig frön i en frökedja på Fb . Han som skickat med fröna visste inte namnet så den är namnlös . 


Det blir dom första tomaterna iallafall . 


Sen har jag lyckats bättre med perennasådden ute i växthuset än inne under växtbelysning . 
Det ser lovande ut :) 



Blogga är ett bra sätt att dokumentera på . 

Sparrisärten måste omplanteras nu. 


Köpte en Passionblomma på Lidl för 24,90 . Tycker om deras låga priser :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar