lördag 31 maj 2014

Kanellök o grönsaker som skördas innan jul

Ja , förhoppningsvis så kommer mina grönsaker att bli klara innan jul ;)


Jag tyckte jag starta så tidigt med sådden inne av tomat , gurka , melon , squash , majs mm med växtbelysning men nu står utplanteringen still.



Ligger efter med sådden ute i trädgårdslandet oxå. 
Jag har mer värk i kroppen som begränsar vad jag kan göra om dagarna , jag har börjat arbetsträna som oxå bidrar till mer värk tyvärr o sen gick min pappa bort för ett par veckor sen. 
Hans bortgång har medfört sig förutom sorg även massor med praktiska uppgifter att utföra . 
Det känns som att jag inte hinner med livet o tiden riktigt. 

Min hobby , grön terapi , avkoppling är min sådd att pyssla med o att kliva ut i växthuset . Jag tar en sak i taget o njuter av få några saker gjorda. 

Men idag är det lite så jag börjar fundera på om jag har en skyddsängel som motar bort mig från trädgårdslandet . 


Jag skulle så frön i går men det började regna så jag fick avbryta o gå in. 
Idag har jag flertal gånger stått med fröpåsarna ute i trädgårdslandet o himlen öppnar sig o det börjar regna. När jag tar min fröpåsar o kliver in då skiner solen igen. 

Har försökt tre gånger o det börjar regna så fort jag står i trädgårdslandet. 
Jag hann få ner jordgubbsplantor i går. 
Idag har jag sammanlagt mellan regnskurarna rensat ogräset i pallkragarna med sparris , satt lök mellan sparrispallkragarna ( all odlingsyta utnyttjas) , sått sallad , portlak o spenat. 

Ja o så har jag jagat myror med vattenslang o hällt ut kanel. 
Det började krylla av myror när jag skulle gräva ner gul lök på en yta i hörnet av landet vid rabarberna . 
Nu blir det kanellök där ;)



Nu sitter jag i soffan inne o solen lyser ute. 
Är jag förvånad , näe :)
Jag ska inte ställa mig i trädgårdslandet något mer idag , haha. 
Jag tar emot budskapet från skyddsängeln idag. Inte göra mer idag i trädgårdslandet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar