måndag 24 mars 2014

Om jag vore värkfri skulle jag jobba i ett växthus



Drömmarna om egen verksamhet o egna växthus dom finns kvar trots att jag vet att så blir det inte. Jag kommer troligtvis inte jobba i ett växthus heller med denna kropp . 
Jag får nöja mig med att hobbyodla o det ger jag inte upp. Men det är en kamp mellan mig o värken , vad jag vill göra o vad kroppen klarar av. 
Försöker hitta lösningar som underlättar o ber om hjälp. Duktigt va :) 
Men det har tagit tid att acceptera att jag inte klarar allt jag klarade av för fyra år o ett par månader sen . 
Jag jobbade som fastighetsskötare just då men drömde om att jobba i växthus , på en plantskola eller varför inte starta eget. Läsa vidare som trädgårdsartitekt va oxå en dröm. 
Men men , nu fyra år senare , nu tar jag dagen som den kommer. Bra dagar då pillrar jag gärna ner frön o gläds åt att se det växa , plantera om den lilla plantan o ger den mycke kärlek. 
Dåliga dagar kan jag inte göra någonting , bara klara av det dagliga måsten som att sköta om sig sig o ge sig själv lite kärlek genom att inte provocera värken. 
Det är svårt dom dagarna att låta bli att pillra med frön o växter. 
Har haft en helkass vecka med mycke värk o har inte kunnat utföra någonting , ätit värktabletter o lindrat värken i kroppen med det jag kunnat. 
Idag va jag tvungen att utföra lite grön terapi , jag mår bra i själen även om kroppen protesterar just nu. 
Jag har planterat om broccoliplantorna från såbrättet (äggkartongen) till roottrainern för att dom ska få bättre rotsystem innan utplantering. 

Dom stackarna orkade inte stå upp själv så dom fick stöd av grillpinnar nu. 

Jag borde plantera om paprika, chili o tomatplantor oxå men det får bli någon annan 'bra' dag. 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@



Jag har blötlagt tomatfrön i kaffefilter så dom kommer igång fortare vid sådden. 


Det ska bli så spännande att se om jag kan få Törnrosas tjortel att växa o blomma lika mycket som henna jag köpte fröna av. 
Den växte högt på ställningar o blommade massor. 
Det känns lovande att se att nästan alla frön tagit sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar