tisdag 25 mars 2014

Man blir liksom beroende

I

Beroendeframkallande hobby , att bli jordig om fingrarna , att se att det växer från ena dagen till den andra . Att odla o skörda egna grönsaker. 
Min favorit är Tomatpaprika Alexander som växer utseendemässigt som paprika o Tomaten San Morzano som har ett kraftigt växtsätt med vackra blad. Ja tomater är förståss oxå fina o goda :)


Parma sådde jag om häromdagen o den tittar redan upp. 


La på lite mer jord på Physallisen så dom bildar mer rötter för kraftigare plantor. 
Det ska skördas mycke physallis i år. 


Bytte till mig tomatfrö av Kellogs Breakfast en orange bifftomat i den senaste tomatfrökedjan. 
Jag sådde två frön av den i kväll. 
Sen åkte frön ner av två sorters kålrot o sockermajs. 
I år måste jag lyckas med majsen . 
Skam den som ger sig. 


Ekologisk majs känns bra att så . 



Hoppas jag lyckas med kålrot så det blir rotmos av egna kålrötter o potatis. 
Sättpotatis måste inhandlas. 
Har köpt Mandelpotatis , Sparrispotatis o en tidig midsommarpotatis. 
Har lagt dom för att förgro. 


Måste lägga in ett foto på Molly från våran promenad idag. 
Stefan kasta frisbee ( ett plastlock som en annan hundägare lämnat på fältet ) åt henne . Hon älskade att springa efter locket så nu måste vi köpa en frisbee åt henne. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar