onsdag 22 maj 2013

Fika i ett fuktigt växthus

Jag hade tanken på att fortsätta plantera tomat , gurka o melon i krukor o hinkar , som jag började med igår , men det får vänta tills imorgon. Ringde just till Stefan o fråga om han hjälper mig imorgon när han är ledig. Jag har sån värk redan nu utan att ha gjort något idag så jag behöver hjälp att fylla krukorna.
Jag planterade några Ampeltomat , Paprikatomat , Montzana o Backa tomater o Melon i krukor som ska va i växthuset.
Gurka o några andra tomatsorter ska planteras i hinkar o ställas på altan , framför eller rättare sagt på växthusets långsida där det är som soligast.
Ute i pallkragarna jagar jag snäcksniglar o stora sniglar , har även ströt ut medel. Vet inte om det är mördarsniglar men dom äter på squashen :( Nu är det krig med sniglar.
Ska plantera nya frön i växthuset så får vi se om dom hinner växa sig färdiga så jag får skörd. Bara att chansa.
Jag har en plastback som har blivit en experimentodling. Det låg kvar dillkronor o småtomater sen förra säsongen dom jag la över ny jord på , sen 'tömde' jag egentagna tomatfrön o salladsfrön från förra året med tanken 'det som tar sig tar sig '. Nu är det en djungel :)
Nu ska jag hälla upp kaffet från termosen , enda sättet att få varmt kaffe kom jag på igår efter att jag fick dricka kallt kaffe. Hittar alltid något som ska göras när jag kliver ut hit ;)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar