måndag 20 november 2017

Självsådd vintersallad är guld värd

Efter att jag städat ur i hönsboden på morgonen så gjorde jag iordning ett kompostgaller med kartong som sidor i tunnelväxthuset. Pallkragen va redan full. 

Har inga fler pallkragar att ställa på så då får det bli denna lösning på komposten i tunneln.

Jag ska fylla på med utrenset från hönsboden vartefter är tanken 🐓. 

Kollande efter löv att varva med men det är fruset på backen . 

Hoppas på att få igång en förbränning så det blir lite underhållsvärme i tunnelväxthuset. 

Lyfte på duken i en pallkrage där vintersalladen har frösått sig själv i somras . Härligt 🤗

Har sått på nästan alla ytor i tunneln nu . 

Hittade en yta som är osådd och jag har några fröpåsar som ska vintersås 👍

Det får bli ett projekt någon dag denna vecka . 

Sitter nu och skriver detta blogg inlägg och hittar inget sätt att infoga foton på tillsammans med texten som jag kunde förut på gamla mobilen . 
När jag skulle installera samma bloggapp på nya mobilen fanns den inte att ladda ner och jag har fått ladda ner en annan app. Känner mig jättebesviken nu att jag inte kan lägga in foton i blogginlägget. Har tryckt och testat alla funktioner . 
Får väll blogga från min gamla mobil framöver , haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar