torsdag 6 augusti 2015

Målning på gång o tomatplantorna måste flyttas


Stefan håller på att måla fasaden o blev klar med baksidan idag. 
Det känns lite bättre att han börjar måla på framsidan nu istället för kortsidorna ,  så det blir fint på altanen o entrén . Det ska bytas ytterdörr oxå framöver o det behövs . 


Nu flyttade vi ut alla krukor igen så väggen blir fri. 


Här behövs lite ny faluröd på panelen. 
Framsidan av huset är mot söderläge o det är stekande sol hela eftermiddagen från tolv o framåt . 


Nu ska det va soligt o varmt ett tag har metrologerna sagt. Hoppas det stämmer ☀️
Både jag o mina tomater o pelargoner behöver mycket sol ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️



Vartefter så är det dax att renovera hela altanen . Den har många år på nacken . 
Men just nu finns det så mycket annat som måste göras som går före , tex målning , byta ytterdörr , renovering på övervåning nu till hösten. 
Tiden räcker inte till. O jag är bara med som idéspruta o hejarklack 😜 ( pga av min kropp o värk ) 


Har lovat denna stackars klematis en klätterställning nu när fasaden är målad. 
Nu har den blivit nertryckt av skyddspapp o det är väldigt synd om den . 
Den har även blivit trimmad av gräsklipparen när Stefan kört förbi. 
Stackars klematis 💕 Den ska få mer kärlek o respekt framöver . 


Tog in Djungelgurkan förra hösten o övervintrade den i badrummet på övervåningen. 
Den fick vatten ibland , väldigt sällan. 
Den överlevde o ställdes ut i växthuset i våras . 
Den växte o knakade men fick spinn så jag ställde ut den i panik . 
Den stod ute i regn o ruskvädret som har varit nu i sommar o nu upptäcker jag gurkor , hela tre stycken . 
Så kan det gå. 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar