torsdag 13 augusti 2015

Änglarna vakar och tomater skriker efter mer sol


Mer sol tack , annars blir det gröna tomater i år. 
Det kommer tomater men det händer inte så mycket mer , suck, 
Ivrig , ja en aning . Jag hade ju en vision om mycket tomater i år. 
Nästa säsong blir det att så tidigt igen som förra året , men utan besök av sorgmyggor tack . 
Som denna vår o sommar har varit blir det inget tomatår precis. 


Lite suddigt foto blev det visst på Orange Citrontomat . Dom har vuxit sen sist jag fotade iallafall. 


Det här är någon sorts bifftomat. Orkade inte dyka ner ibland alla tomatplantor för att leta reda på nummeretiketten. 
Alla plantor har ett nummer o sen har jag en lista på sorterna. 
Det va meningen alla plantor skulle få en namnetikett hängandes men har bara skrivit till en del. 
Huvudsaken jag har en lista med alla nummer o namn. 


Evighetstomater börjar växa till sig bra. 
Hoppas dom fortsätter så här så jag hinner få skörd i höst. 
Det gör inget om det blir sen skörd eftersom dom ska hängas upp inne för förvaring. 
Bara skörden kommer innan frostnätterna . 


Flyttade upp paprikan på hyllan så den får mer sol för att paprikorna ska mogna. 
Dom ska bli röda. 


Passar på att föröka denna mirakelväxten o hoppas den sätter fart o växa mer. 
Tycker den är lite seg. 
Kommer inte ihåg namnet riktigt nu men det kan va Gynostemma . 
Den ska va nyttig iallafall . 
Har inte kunnat skördat så mycket förutom sticklingarna. 
Har lagt bladen på tork i en glasburk. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar