fredag 24 april 2015

Sådd av Evighetstomater


Undra om jag missade startskottet för sådd av 'evighetstomaterna'.  Har skrivit på påsen , sådd efter 10 april . 
I och för sig är det efter det datumet men hade nog tänkt att dom skulle sås omkring 10e. 

Evighetstomater kallas dom för att det går att lagra dom långt in på vinterhalvåret. 
Januari har jag läst att någon sparat tills. 

Sådde förra året men det blev en flopp tack vare sorgmyggorna som bråkade, 
Hoppas på bättre resultat i år. 



Fråga mig inte vart alla tomatplantor ska växa bara . 
Hade jag plats på tomten skulle jag köpa ett växthus med växthusplast som går att sätta upp och sen ta ner till vintern. Bara för tex tomatodlingen. 
Men jag vet inte riktigt vart det skulle va snyggt att sätta upp den . 
Odling är ett gift 😉

Nu har fler frön tagit sig av Frilandshibiskusen. Jippi 😃
Det är ljusrosa och cerise som tagit sig , inga blå/lila än. Hoppas på den oxå så jag får alla färger. 


Som ni ser är allt möjligt bra att odla i . 
Jag har sparat kina resp taimatsförpackningar. 
Perfekta små växthus att så i. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar