tisdag 14 april 2015

Lycka växer i mitt fönster



Jag blir så lycklig av att se dom titta upp i lådan . Dom kommer , dom kommer . 
Sådde bla broccoli , grönkål , majs och purjolök häromdagen och först att gro är broccoli och grönkål . Jippiglad. 
Det behövde jag idag , glädje . I går hade jag småvärk i kroppen hela dagen och  sån kraftig nackvärk på kvällen. 


Pluggboxarna är perfekta att förkultivera i. Ett frö i varje så blir det en planta som är lätt att antingen plantera om i kruka eller ut i trädgårdslandet eller pallkragen , beroende på vilken grönsak det är. 

Jag har två boxar men skulle gärna tänka mig två till nu när jag står med frön och får prioritera vilka grönsaker som är bäst att så i pluggboxen . 


Jag fick hem lite till frön igår från impecta . Annars har jag beställt mestadels från Runåbergs , ekologiska fröer. 
Jag vill helst odla ekologiskt men blir frestad av sorter som tyvärr inte finns ekologiska frön att välja . 


Så blev jag frestad av en tomatsort oxå 😉
Varför måste det finnas så många sorters tomater . 
Och vem ska sköta alla plantor ?? 
Måste anställa en växthushjälp . 
Kanske denna ängel vill hjälpa mig . 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar