lördag 3 februari 2018

I natt föll det massor av snö och frösådderna grodde .



Oj vad snö det kom inatt . Växttunneln va full med snö igen och hönsens rastgård va igensnöad . Varför drog jag bort snö i går för i rastgården kan man undra . 
Det blev att borsta bort massor av snö och lägga ut halm så brudarna kan gå ut. 








Medans jag fick pulsa i djupa snön så hoppade Molly fram genom snön .........



och försvann in under studsmattan . 




Där stod och tog igen sig efter hoppandet igenom djupa snön. 



Sopade framför växthusdörren ifall jag skulle ta mig in där idag men det har inte blivit så . Det va mysigare att va inne med döttrarna och spela zatzy och tända en brasa . 

Frösådden av lavendel står på bordet och har blivit rejält täckta av snön . 





Inne satt jag och läste om växtbelysning i odlingsgruppen på Facebook. 
Någon tipsade om en växtbelysningglödlampa från Ikea . Då kom jag på att jag kunde ta denna golvlampa och ställa vid sådderna . 
Nu är det en klar vanlig glödlampa så länge tills jag kommer till Ikea och kan köpa den glödlampan speciellt för växterna . 




Tittar ner i kaklådan som jag sått rosa hängslöja i och ser byttesmå groddar . 
Första sådden av blommor som börjat gro . Det är lycka det . 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar