tisdag 17 september 2013

Höstens intåg sakta men säkert ......

Vi har haft en solig sommar som avslutades med en varm brittsommar ända tills denna vecka. Nu är det höst , kallt o regn.
Men jag är så tacksam för en varm solig sensommar :)
Jag flyttade in tomatplantorna i krukor som stod på altan till växthuset så dom gröna tomaterna hinner mogna. O det va precis i tid innan vädret ändra sig.
Jag har skördat första mogna melonen. Trodde den skulle bli större men helt plötsligt lukta det söt melon o den va mogen.
Jag inser nu att jag varit väldigt sen med tomaterna för det är nu dom mognar. Alldeles för sent :(
Har tagit skott på speciella tomatplantor o ska övervintra dom inne svalt så har jag tidiga plantor till nästa säsong. Kul att experimentera.
Sen ska jag köpa färdiga plantor , både tomat o gurka .
Jag har skördat den första Tomatpaprika oxå . Den måste jag ha nästa år igen .
Äntligen har jag beställt hem startpaketet med Bokashi o börjat komposterat i hinkarna.
Så nästa år hoppas jag att det växer o frodas bättre i odlingarna .
Det positiva med hösten är att man kan tända mycke ljus o mysa. Annars vet jag inte va hösten ska va bra för ;)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar