söndag 4 augusti 2013

Jag har fått en ny medarbetare i växthuset

Molly heter min nya medhjälpare i växthuset. Men just nu stjäl hon mest krukor o biter sönder växtstödspinnar ;)
Våran lilla valp är 11 veckor o är rädd för allt men samtidigt nyfiken. Allt ska tuggas på ( som småbarn ) o envis när hon får tag i något som hon inte får tugga på. Hon är ju inte terrier för inget.
Min vision är att hon ska följa med mig gladeligen ut i växthuset när det är dax för vattning mm. Men just nu är vattenslangen farligt o vatten ännu farligare . Det får bli nästa steg i träningen att inte va rädd för . Har fått locka in henne i växthuset första besöken för hon blev rädd för växthusdörrarna som skramlade. Stackars liten.
Men nu går hon in helt på eget bevåg .
Men problemet är att mitt i vad jag ska göra då ledsnar hon o går ut igen.
Hon springer tillbaka till farstutrappan så fort hon får chansen. Både bra o dåligt.
Vi har haft henne hemma i två veckor o mycke träning framöver både för Molly o för oss familjemedlemmar.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar